El grupo catalán estrenó una nueva canción durante el concierto del sábado en la Sala Repvblicca

«Es demasiado tarde pa’ llegar pronto. Es demasiado pronto pa’ llegar tarde»  y unos cuantos «nananá‘s» . Ésta es la letra embrionaria de la nueva canción de la banda Buhos. Para la promoción del concierto, los integrantes del grupo ya bromeaban con que tenían ganas de venir a Valencia por lo del ‘ambientillo’ y la ‘cassalleta’, pero no sabían que el trayecto Cataluña-Valencia iba a tener tanto provecho.

Según contaron, esta nueva canción había surgido improvisada durante el viaje y, ¿porqué no?, decidieron probarla en directo esa misma noche. El resultado: un éxito. Hicieron que el público participara a coro del ‘estibrillo’  e improvisaron un baile tipo Tik Tok y todo.

Si algo se puede decir de esta banda, es que sus fans van a pasarlo bien. Su música fiestera no da tregua ni un segundo del bolo. La noche del 12 dieron el pistoletazo de salida con un remix de sus canciones más famosas, haciendo que la gente enloqueciera. Aunque tiraron la casa por la ventana a la primera de cambio, la fiesta solo acababa de empezar.

Interpretaron canciones nuevas y de discos anteriores. La sala estaba abarrotada pese a ser fallas y también había gente del norte había viajado a Valencia solo para verlos actuar. No faltaron las míticas Volcans, Transmets Energía o El Temporal. Con Barcelona S’il·lumina el público creó un cielo de luces y cantó emocionado una de las canciones más melódicas de Buhos.

Con El dia de la victòria, ¡volvieron los pogos postpandemia! El público no dejaba de saltar arriba y abajo, empujándose y riendo. Esta canción, que cantan junto a Miki Núñez, Suu y Lildami, da nombre a su último álbum. Este se publicó en noviembre de 2020, después del primer verano de pandémia. Desde entonces, han sacado dos sencillos: Sumendiak, una versión de Volcans en vasco, y T’he trobat a faltar, una canción que habla de amor y reencuentros.

Buhos el sábado tenia ganas de Valencia, y Valencia tenia ganas de Buhos. Su concierto dió inicio a la semana de fallas y fiestas en la ciudad. Ellos ahora siguen con su gira, de hecho este finde tocan en el Iruña Rock, pero su música hace tiempo que se ha quedado en Valencia y sus xarangas.

Laborde, no te vayas aún

El cartel de Pro21 ya auguraba una gran velada con los catalanes, pero la noche empezó con un bolo de Laborde, el proyecto en solitario de la cantante de Lisasinson. Subió al escenario con un mac, dos guitarras, su voz mezclada con autotune y un «sé que no venís a verme a mí». Pero nada que ver.

Contó la historia que hay detrás de cada canción de su repertorio. Éste conforma una especie de diario sobre el último año de la artista. Aunque había gente que todavía no la había escuchado, Laborde logró, con su magnetismo y carisma, poner la sala a bailar.

Una de las canciones más coreadas fue Mai Estic, la canción en la que versiona al valenciano el tema Nunca Estoy de C.Tangana. Para cerrar, interpretó, Tu y yo, de Lisasinson. «Siempre aprovecho los bolos de Laborde para hacerle promo», confesaba.

Cierto es que gustó tanto, que el público pidió que hiciera vises. «Me quedaría, pero no tengo más repertorio», bromeó. Y es que cuando hay ganas y talento, da igual antes de quien toques.

————————————-

 

 

Buhos estrena nova cançò a València

 

El grup català va estrenar una nova cançò durant el concert del dissabte a la Sala Repvblicca

«Es demasiado tarde pa llegar prontoEs demasiado pronto pa llegar tarde» i uns quants «nananá‘s«. Aquesta és la lletra embrionària de la nova cançó de la banda Buhos. Per a la promo del concert, els integrants del grup ja bromejaven en què tenien ganes de vindre a València per allò de l’ambientet i la cassalleta, però no sabien que el trajecte Catalunya-València anava a tindre tant de profit.

Segons contaren, aquesta nova cançó havia sorgit improvisada durant el viatge i, ¿perquè no?, decidiren provar-la en directe eixa mateixa nit. El resultat: un èxit. Feren que el públic participara a cor del ‘estibrillo‘ i improvisaren un ball tipus Tik Tok i tot.

Si alguna cosa es pot dir d’aquesta banda, és que els seus fans van a passar-ho bé. La seua música festera no dona treva ni un segon del bolo. La nit del 12 feren l’escopetada d’eixida amb un remix de les seues cançons més famoses, fent que la gent embogira. Encara que tiraren la casa per la finestra al primer tast, la festa només acabava de començar.

Interpretaren cançons d’ara i de discs anteriors. La sala estava abarrotada tot i ser falles. També gent del nord havia viatjat a València només per veure’ls actuar. No faltaren les mítiques Volcans, Transmets Energia o El Temporal. Amb Barcelona S’il·lumnina el públic creà un cel de llums i cantà emocionat una de les cançons més melòdiques de Buhos.

I amb El dia de la victòria, tornaren els pogos postpandèmia! El públic no deixava de saltar amunt i avall, espentant-se i rient. Aquesta cançò, que canten junt a Miki Núñez, Suu i Lildami, dona nom al seu últim àlbum. Aquest es va publicar al novembre de 2020, just després del primer estiu de pandèmia. Des llavors, han tret dos senzills: Sumendiak, una versió de Volcans en basc, i T’he trobat a faltar, una cançó que parla d’amor i reencontres.

Buhos el dissabte tenia ganes de València i València tenia ganes de Buhos. El seu concert va donar l’inici a la setmana de falles i festes a la ciutat. Ells ara segueixen amb la seua gira, de fet toquen aquest cap de setmana  l’Iruña Rock, però la seua música fa temps que s’ha establit a València i les seues xarangues.

 

Laborde, no te’n vages encara

El cartell de Pro21 ja augurava una gran vetlada amb els catalans, però la nit va començar amb un bolo de Laborde, projecte en solitari de la cantant de Lisasinson. Va pujar a l’escenari amb un mac, dues guitarres, la seua veu mesclada amb autotune i un «sé que no veniu a veure’m a mi». Però res a veure.

Explicà cada cançó del seu repertori. Aquest conforma una mena de diari sobre l’últim any de l’artista. Tot i que hi havia gent que encara no l’havia escoltada, Laborde va aconseguir, amb el seu magnetisme i carisma, posar la sala a ballar.

Una de les cançons més corejades fou Mai Estic, la cançó a la que versiona al valencià el tema Nunca Estoy, de C.Tangana. Per tancar, interpretà, Tu y yo, de Lisasinson. «Sempre aprofite els bolos de Laborde per a fer-li promo«, va confessar.

Cert és que va agradar tant, que el públic demanà que fera visos. «Em quedaria, però no tinc més repertori», va bromejar. I és que quan hi ha ganes i talent, dona igual abans de qui toques.